fredag, juni 11, 2010

Valtemperaturen höjs för varjde dag

Valtemperaturen höjs för varje dag och det är jättebra.

Det är skandal att jag inte skriver mer. Jag har en vän som anser att söta en blogg är som att gå ut med hunden. Det ska göras även när inte inspirationen är på topp.

För egen del finns min tveksamhet i att jag måste vara ärlig i mig själv annars mår jag dåligt. Den politiska situationen är just det en aning komplicerad.

Allt är öppet det finns inte i konnunfullmäktige något som säger hur en styrning skulle kunna vara i Flen 2011-2015.

Det kan vara spännande, då borde centerpartiet som har förtroende och kompetens att leda kommunen ta på sig ledartröjan och och ange en klar riktning det här vill vi och detta är viktigt och sedan utgå från det.

Men ledartröjan är inte på än för partiet.

Eftersom jag själv är personvalskandidat är det klart att jag siktar på en kommunalrådspost.

Till kommunstyrelsen på måndag lägger majoriteten fram sitt förslag på mål och ramar i budget för 2011. Det finns ett motförslag som jag lägger och har diskuterat med allians och med centerparti.

Vän av ordning undrar kanske om jag jobbar heltid i kommunen- Nej är svaret.

Mitt uppdrag är deltid i arbetet med kommunstyrelsen.

Nu i helgen är det fest i Flen och då kommer jag tillsammans med oppositionsrådet att delta i kockduelll och alliansen har gemensam information imorgon lördag med riksmaterial till Flensborna.

Jag kommer att delta i en cermoni för försvaret då sonen just kommit hem från Afganistahn efter en kortare tjänstgöringstid.

Inga kommentarer: