fredag, juni 04, 2010

Trotjänare för SV avtackdes

I går avtackades Gunnel för sin 32 år långa tjänstgöring inom SV.
Gunnels titel vet jag inte så noga med hennes uppgifter veta jag mer om.

Gunnel har varmt och vänligt hållit koll på det mesta som skett inom vår region,
skivit protokollen och sett till att regionverksamheten fungerat, stått till tjänst med planeringar för styrelser och personal, ansvarat för personalfrågor och mycket mer, vice chef kort och gott.

Jag deltog i avtackningen, det var en mycket trevlig eftermiddag i ett grönskande närke med många SV iter. SV är Studieförbundet vuxenskolan.

Det var en välblandad skara nya medarbetare och mogna medarbetere med många, många år i folkbildningens tjänst.

Det är svårt att sätta fingret på, men så oehört inspirerande och närande det är att vara i folkbildningen och SV är min folkbildningsarena.

Bland minglet diskuterades livligt demokratiutveckling, internationellt arbete och
it tekniken i folkbildningen.

Jag funderar mycket på "En folkbildning i tiden" vad är det? hur gör vi?

Kanske är det precis det vi gjorde igår trevlig samvaro, spontana diskussioner och planer vi går vidare med utifrån våra olika uppgifter och intressen.

För min del är det intiativ till utbildning i härskarteknik och nätverk i internationellt arbete som prioriteras.

Inga kommentarer: