fredag, september 19, 2008

Flensbygden som varumärke

I Flen har vi påbörjat ett varumärkesarbete. Trendigt, spännande och flummigt.

Jag tycker det är mycket spännande och viktigt. Flensbygden är en kommun som består av olika orter med starka karaktärer i hjärtat känner inte alla tillhörigheten och accepteansen att orten Flen har kommunen administration, tågstation, huvudbibliotek och simhall. Diskussion och rivaltänkande mellan orterna är lika gammal som kommunen.

Bengt Wahlstsröm, framtidssspanare menade att vi äger inte bilden av Flen, Den skapas av andra i bland annat it världen och dem som arbetar och lever här.

Eftermiddagen ägnades åt storytelling, vikten av att vi enas om vilken historia som vi vill berätta om Flen. När jag pratar om Vi är det summan av politiken, förvaltningar, näringsliv och iddeel sektor som tillsammans skapar bilden av Flen.

Det är en process som måste ta tid och som så många som möjligt ska vara med och påverka.

För mig är Flensbygden de tusen sjöarnas land, det är mångkulturellt, en bygd fylld av landsbygdskultur, industrikultur, herrskapskultur. Fånga detta så att alla blir nöjda den som kan!!!!!!!!

Inga kommentarer: